Sunday 4 March 2012

KEYAKINAN MEMBUAT KEPUTUSAN(PRO DAN KONTRA)

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. hari ni saya teringin  sekali bercerita tentang KEYAKINAN DALAM MEMBUAT KEPUTUSAN.

Sebagai seorang manusia yang lemah dan penuh ego, kita sentiasa akan dilanda dengan keraguan dalam hidup. SEBAB APA?? Kalau dalam pandangan Islam, ia adalah kerana SYAITAN yang sering mengganggu dalam KEYAKINAN yang telah kita teguhkan. Dalam pandangan PSIKOLOGI pula ialah kurangnya KEYAKINAN adalah disebabkan oleh faktor2 tertentu seperti faktor keluarga , faktor sosial dan beberapa lagi faktor.

Dalam mengambil keputusan kita hendaklah teguh dengan apa yang telah kta putuskan. Sama ada ia akan menjadi yang terbaik buat kita ataupun menjadi sebaliknya buat kita. BAIKLAH SEKARANG AKAN SAYA MULAKAN BENDA YANG PALING PENTING UNTUK MENINGKATKAN KEYAKINAN DALAM MEMBUAT KEPUTUSAN..

Ianya mudah,, dalam setiap keputusan pasti ada PRO dan KONTRA ataupun  BAIK dan BURUK...

CONTOHNYA, buat keputusan dalam sambung blajaq... Cuba pikiaq benda yang baik sekiranya ampa sambung blajaq,, Anda akan  akan dapat meningkatkan ilmu, mudah mendapat kerja, dpat bantu ibu bapa

JADI APA YANG AMER SHUSUKE CUBA SAMPAIKAN IS KITA JUZ PIKIAQ BENDA YANG BAIK SAHAJA,, SEKIRANYA BENDA YANG BAIK LAGI BANYAK, MAKA PILIHLA IA OK!!

No comments:

Post a Comment